اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند چیست و چطور رفع می شود
نوشته شده توسط : ذهن نو

اشتباهاتی که باعث طلاق می‌ شوند در بین زوجین، متفاوت هستند. در واقع ممکن است موضوعی از نظر دیگران بسیار پیش پا افتاده سطحی به نظر برسد؛ اما یکی از طرفین توانایی تحمل این موضوع را نداشته و جدایی را ترجیح می‌دهد. البته که در بیشتر موارد این دلایل بین زوجین مشترک هستند و رفتارهای اشتباه مشخصی هستند که منجر به پایان یافتن یک رابطه می‌شوند. از طرفی در مورد جدایی باید به مجموعه ای از عوامل فکر کرد و تنها یک اشتباه نیست که باعث یافتن رابطه می‌شود. از این رو بهتر است زوجین در مورد این اشتباهات مطلع شده و سعی کنند تا آنها را انجام ندهند. همچنین در این مورد حتما با یک مشاور نیز صحبت کنند.

فهرست مطالب

 

  • انواع اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند
    • 1. درگیری‌های مالی
    • 2. اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند | عدم تناسب در موضوعات مختلف
    • 3. خیانت همسر
    • 4. اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند | اولویت دادن به کار و شغل
    • 5. خودداری از برقراری رابطه جنسی
    • 6. اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند | بیان کلمات کنایه آمیز
    • 7. مداخله بیش از حد خانواده‌ها
    • 8. بی احترامی زن و شوهر به یکدیگر
    • 9. بی مسئولیتی و عدم پایبندی به وظایف
    • 10. خشونت و پرخاشگری از اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند
    • 11. ازدواج بدون شناخت کافی
    • 12. برآورده نکرده وعده های قبل‎ازدواج
    • نقش مشاور در جلوگیری از اشتباهاتی که منجر به طلاق می شوند
    • سخن پایانی

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

انواع اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند

 

بسیاری از زوجین با انجام رفتارهایی باعث می‌شوند که زندگی‌شان در مسیر طلاق جریان پیدا کند. آگاهی از انواع اشتباهاتی که باعث طلاق می‌ شوند به زن و شوهرها کمک می‌کند تا زندگی بادوام تری داشته و رضایت زناشویی داشته باشند. گاهی یکی از طرفین اصلا نمی‌داند که کاری که در حال انجام آن است؛ اشتباه می‌باشد. و یا طرف مقابل نیز در مورد بخشش و یا پافشاری بر روی این اشتباه دچار گیجی و سردرگمی می‌شود. به همین دلیل، در ادامه به مهم‌ترین رفتارهایی که می‌تواند منجر به طلاق شود اشاره می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با عوامل و علت طلاق کلیک کنید.

1. درگیری‌های مالی

عدم درک وضعیت اقتصادی همسر و توقعات نابجا یک تهدید بسیار جدی برای نابودی زندگی زناشویی به حساب می‌آید که به دلیل تجمل گرایی جامعه امروز، هر روزه تعداد زیادی از زوجین را به سمت جدایی و طلاق می‌کشاند و آن‌ها را به سمت دادگاه‌های خانواده روانه می‌سازد. وقتی زن و شوهر دائما بر سر خرید و عدم خرید لوازم مختلف به دلیل مسائل مالی اختلاف نظر دارند و با هم درگیر هستند، دور از انتظار نخواهد بود که یکدیگر را به خود خواهی و عدم درک متقابل متهم سازند. از اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند می‌توان به  اتهام‌های نابجا در این مورد اشاره کرد؛ سبب فاصله عاطفی و به دنبال آن طلاق و جدایی خواهند شد.

2. اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند | عدم تناسب در موضوعات مختلف

دختر و پسر در ابتدای آشنایی با وضعیت خانوادگی و اجتماعی یکدیگر آشنا می‌شوند. آن‌ها می‌دانند که سطح تحصیلاتشان چقدر با هم تفاوت دارد، هر کدام به طبقه خاصی تعلق دارند و وضعیت مالی طرف مقابل چگونه خواهد بود. اما به دلیل عشق آتشین خود همه چیز را نادیده می‌گیرند و به رغم وجود تفاوت‌های زیاد تحصیلی، خانوادگی و مالی با یکدیگر ازدواج می‌کنند. پس از مدتی با فروکش کردن عشق اولیه، کم کم تفاوت‌ها خودنمایی می‌کنند و هر یک داشته‌های خود را به رخ دیگری می‌کشاند. این آغاز راه جدایی و طلاق خواهد بود. برای اطلاع از انواع راه های پیشگیری از طلاق کلیک نمایید.

3. خیانت همسر

منظور از خیانت الزاما ورود شخص ثالث در یک رابطه زناشویی نیست. دروغ یک خیانت بزرگ به اعتماد همسر می‌باشد. وقت گذراندن با دوستان و عدم اختصاص دادن وقت کافی برای همسر یک خیانت بزرگ به حقوق همسر می‌باشد. زن و شوهر در زمان عقد و امضا کردن سند ازدواج خود را متعهد به انجام تعهداتی می‌دانند که در مقابل همسر خویش بر عهده گرفته‌اند.

با گذر زمان و شروع فراز و نشیب‌های زندگی ممکن است این تعهدات نادیده گرفته شوند و خیانت‌ها به شکل‌های مختلف بروز کنند. این رفتارهای اشتباه شاید توجیه‌های به ظاهر منطقی داشته باشند اما به هر حال خیانت محسوب شده و قطعا از اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند ؛ خواهند بود.

4. اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند | اولویت دادن به کار و شغل

کار و پول در آوردن بخشی از زندگی است نه همه آن. بخش دیگر زندگی فرد مربوط به زندگی شخصی و خانوادگی می‌باشد. همسر حق دارد که از شریک زندگی‌اش بخواهد وقتی برای او اختصاص دهد و به او توجه نماید. اگر تمامی توجه همسر به مسائل کاری مبذول شود، سردی و جدایی عاطفی شکل می‌گیرد و در نگاه خوش بینانه زن و شوهر تنها به دو هم خانه تبدیل خواهند شد.

5. خودداری از برقراری رابطه جنسی

زن و مرد شریک احساسات همدیگر هستند و تداوم رابطه بین آن‌ها به شکلی اجتناب ناپذیر به احترام گذاشتن به خواسته‌های یکدیگر بستگی دارد. زنان و مردان دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند در حالی که زنان بیشتر به توجه نیاز دارند و خواستار این هستند که مورد نوازش قرار بگیرند، اما مردان بیشتر به برقراری رابطه جنسی فکر می‌کنند تا رفتارهای دیگر. این یک خواسته طبیعی است و چنانچه از طرف همسر به درستی پاسخ داده نشود، به نوعی به خواسته آن‌ها احترام گذاشته نشده است. عدم ارضای نیاز جنسی به عنوان مهم‌ترین علت تداوم یک زندگی زناشویی عواقب تلخی را به دنبال خواهد داشت.

6. اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند | بیان کلمات کنایه آمیز

هر انسانی به واسطه شنیدن کلمات محبت آمیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به گوینده سخن میل پیدا می‌کند. این امر به ویژه در مورد زن و شوهر بیشتر صدق می‌کند. چنانچه آن‌ها با کلمات زیبا و متین با یکدیگر صحبت کنند هر روز عشق و علاقه بیشتری را در رابطه زناشویی خود تجربه خواهند کرد. بر عکس این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که زن و مرد برای آزردگی خاطر همدیگر از کلمات نیش دار و سنگین استفاده می‌کنند و به واسطه این جملات کنایه آمیز از یکدیگر فاصله می‌گیرند.

7. مداخله بیش از حد خانواده‌ها

با اینکه هریک از زوجین خانواده ای داشته و تمایل دارند تا همه چیز را با آنها درمیان بگذارند؛ اما نباید اجازه دهند که این موضوع خدشه ای به رابطه آنها وارد کند. در هر زمینه ای، این اتفاق باعث می‌شود که اعضای خانواده زوجین هنگامی که مشکلی پیش بیاید به جانبداری از فرزند خود بپردازند و در نتیجه مشکلات افزایش پیدا کند. در صورتی که به فکر طلاق هستید و یا نشانه‌های آن در رابطه‌تان ظاهر شده، حتما مشاوره طلاق دریافت کنید.

8. بی احترامی زن و شوهر به یکدیگر

بی احترامی زن و شوهر به یکدیگر از اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند ؛ محسوب شده و گاهی غیر قابل بخشش است. هیچ کس تحمل تحقیر شدن را ندارد. شما نمیتوانید در چنین زندگی دوام بیاورید. هر بی احترامی زمینه بی احترامی بیشتری را فراهم می کند. تا جایی که این رابطه مخدوش جلوی فرزندان توسعه یافته و آن ها را هم تحت تاثیر قرار می دهد. ادامه این شرایط موجب دلشکستگی و جدایی خواهد شد.

9. بی مسئولیتی و عدم پایبندی به وظایف

یکی دیگر از اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند ؛ بی مسئولیتی دو طرف و عدم پایبندی به وظایف است. بدون توجه به وظایف هیچ چیز درست پیش نمی رود. فرض کنید خانمی به کارهای خانه رسیدگی نکند و یا مردی خرجی خانه را تامین نکند؛ آن وقت چه می شود؟ با مقصر دانستن یکدیگر هرگز این رابطه درست نخواهد شد. زن و مرد باید در کنار یکدیگر تلاش کرده و در زمان سختی پشتیبان همدیگر باشند. گاه شاید یکی نتواند به مسئولیت هایش عمل کند اما دیگری با حمایتش می تواند خلاءها را پر کند.

10. خشونت و پرخاشگری از اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند

در خانه ای که امنیت نباشد هیچ کس نمی تواند با آرامش زندگی کند. نه زن و مرد ، بلکه فرزندان خانواده هم احساس ناامنی می کنند. به علاوه در این شرایط احتمال بروز انواع مشکلات اعصاب و روان بیشتر شده و خطر صدمات جسمی هم وجود دارد. پس کاملا منطقی است که خشونت از اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند ؛ محسوب شود.

11. ازدواج بدون شناخت کافی

یکی دیگر از اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند ورود به ازدواجی است که زن و مرد هیچ گونه شناختی از یکدیگر ندارند. خیلی اوقات شناخت طرفین واقعی نیست و بر اساس برداشت های ذهنی خودشان است. با ورود به ازدواج متوجه می شوند که تصورات شان با واقعیت تفاوت دارد.

12. برآورده نکرده وعده های قبل‎ازدواج

 

از جمله اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند دروغ گویی یا لاف زدن های قبل ازدواج است. بعضی ها با دادن وعده و وعید طرف مقابل را راضی به ازدواج می کنند با این تصور که بعد ازدواج دیگر کار از کار گذشته و همسرشان در هر صورت در کنارشان می ماند. در حالی که چنین زندگی نمی تواند پایدار بماند. در واقع شما برای تشکیل این زندگی دروغ گفته اید و همسرتان حق دارد که احساس کند گول خورده است!

نقش مشاور در جلوگیری از اشتباهاتی که منجر به طلاق می شوند

طلاق به خودی خود و یکباره به وجود نمی‌آید، هر رابطه‌ای مانند یک خانه دارای پایه هایی است؛ هر چه شما این پایه ها را محکم تر بسازید استحکام آن بیشتر خواهد بود. زوجین با رفتارهای اشتباه‌شان زمینه های نفاق را فراهم می کنند، هرچه به این رفتارها بی توجهی بکنید در واقع خشت های خانه تان را خالی و سست بالا می‌برید. با دریافت مشاور های خانواده و ازدواج می‌توانید پایه های زندگی مشترکتان را تقویت کرده و مانع از سقوط آن بشوید.

سخن پایانی

به طور کلی مجموعه ای از عوامل و مشکلات هستند که افراد را جدایی و طلاق می‌کشانند. از همین رو وقتی در مورد دلیل طلاق از افراد سوال می‌شود؛ در بیشتر موارد نمی‌توانند پاسخ مشخصی بدهند. بهتر است قبل از بروز این شرایط از اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند پیشگیری کرده و حتما با یک مشاور نیز مشورت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

عدم پاسخگویی به نیاز جنسی همسر برای رسیدن به خواسته‌های خود با چه مشکلاتی همراه خواهد شد؟

به طور قطع نباید مسائل زندگی زناشویی را زمینه‌ای برای جبران عدم تحقق خواسته‌های خود قرار داد. برای مثال اگر همسر نیاز به خرید وسیله‌ای دارد ولیکن از سمت شریک زندگی اش امکان پرداخت هزینه آن نیست نباید آن را بهانه‌ای برای عدم پاسخگویی جنسی قرار داد. به مرور این مسئله می‌تواند باعث روابط فرازناشویی و طلاق شود.

 

منبع: اشتباهاتی که باعث طلاق می شود





:: برچسب‌ها: اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند چیست و چطور رفع می شود ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: